Suan Dusit University (SDU) is firmly committed to fostering an inclusive and equitable learning environment under the guiding principle of “Leave No One Behind.” Aligned with the United Nations Sustainable Development Goal 10: Reduced Inequalities, the university actively promotes educational access for underrepresented and marginalized groups, particularly persons with disabilities.
To strengthen inclusive education, SDU has issued an official announcement titled “Policy, Criteria, and Procedures for Admission of Persons with Disabilities to Undergraduate Programs.” The policy, implemented from the academic year 2024 onwards, establishes a structured framework for equitable admissions and instructional support tailored to individual needs, ensuring that all learners can pursue higher education with dignity and equal opportunity.
In the 2024 academic year, SDU admitted students with disabilities into three programs:
– Language and Communication
– Computer Science (for students with visual impairments)
– Home Economics (for students with hearing, intellectual, and autism-related disabilities)
This initiative represents a proactive Planned Action Scheme within the framework of Inclusive Education, ensuring that students with disabilities can fully access learning opportunities and university life. It also reflects SDU’s broader mission to cultivate a fair and supportive academic ecosystem that recognizes diversity and human rights.
Through these measures, Suan Dusit University demonstrates its role as a University for Equality and Sustainability, committed to reducing educational disparities and advancing inclusive development in higher education.
Learn more: https://www.dusit.ac.th/home/2023/1154905.html
Suan Dusit University (SDU) promotes equitable access to higher education through its Policy, Criteria, and Procedures for Admission of Persons with Disabilities to Undergraduate Programs, implemented in 2024. The initiative enables persons with disabilities to pursue studies in Language and Communication, Computer Science (for visually impaired students), and Home Economics (for students with hearing, intellectual, or autism-related disabilities). This represents a planned action scheme under Inclusive Education, advancing SDU’s mission to create a fair, accessible, and inclusive learning environment for all.
มหาวิทยาลัยสวนดุสิต (SDU) ส่งเสริมการเข้าถึงการศึกษาอย่างเท่าเทียม โดยได้ออก ประกาศนโยบาย หลักเกณฑ์ และวิธีการรับคนพิการเข้าศึกษาระดับปริญญาตรี ซึ่งมีผลตั้งแต่ปีการศึกษา 2567 เพื่อเปิดโอกาสให้ผู้พิการเข้าศึกษาในสาขาที่เหมาะสม ได้แก่ สาขาภาษาและการสื่อสาร, วิทยาการคอมพิวเตอร์ (ผู้พิการทางการเห็น) และ คหกรรมศาสตร์ (ผู้พิการทางการได้ยิน/สติปัญญา/ออทิสติก) นโยบายนี้ถือเป็น มาตรการเชิงรุก (Planned Action Scheme) ตามแนวคิด Inclusive Education เพื่อสร้างสังคมแห่งการเรียนรู้ที่ไม่ทิ้งใครไว้ข้างหลัง
